Spinvis

Spinvis & Saartje | Neveldieren

Het is bijna een traditie in Middelburg, Spinvis & Saartje in het park. Maar dit jaar gaan we het anders doen! Dit jaar staan ze in de Oostkerk met de welbekende duo setting. De wereld houdt zijn adem in. Maar hoe lang kun je je adem inhouden? Nu ademen Spinvis en Saartje Van Camp uit. Met liedjes uit alle periodes uit het oeuvre van Spinvis.

Mythologische dieren
De Nederlandse popmusicus en eenmansband Spinvis en de Belgische klassieke celliste, zangeres en theatermaker Saartje van Camp betoveren met een programma rond mythologische neveldieren. Deze wezens fluisteren ons ergens tussen waan en werkelijkheid toe, aldus het tweetal. In nieuwe en bekende liedjes van Spinvis en Saartje Van Camp klinkt het fascinerende hoe en waarom van deze dieren.

22 juni 2024 | 20:30
22 juni 2024 | 22:00
€22.50 | Vriend €20.00

Spinvis & Saartje

Duo
Spinvis en Saartje Van Camp vonden elkaar in de band van Spinvis en maakten bijna tien jaar geleden de eerste duovoorstelling Oogcontact van de Eenzaamste soort. Later volgden nog In Werkelijkheid en Oog in Oog. Ze vonden elkaar in hun vergelijkbare blik op fantasie en werkelijkheid en hun brede muzikale smaak. Daarbij bleken hun stemmen perfect bij elkaar te passen.

Spinvis
Spinvis is de artiestennaam van Erik de Jong. In 2002 kwam hij schijnbaar uit de lucht vallen met zijn op een zolderkamer in elkaar gekunstelde cd Lo-Fi. Het nummer Bagagedrager daarvan werd zelfs een hit. Sindsdien is Spinvis zowel solo als in bandformatie door zijn poëtische teksten en pakkende melodielijnen, die de Volkskrant omschreef als ‘schoonheid van tedere wijsheid’, niet meer weg te denken van de Nederlandse podia.

Saartje Van Camp
De Belgische Saartje van Camp volgde een klassieke opleiding tot celliste en speelde in onder andere het Ricciotti Ensemble, Het Gelders Orkest en I Fiamminghi. Uiteindelijk liet ze steeds meer haar eigen stem horen in theatervoorstellingen en liedjes en werkt ze met vele muziektheatergezelschappen samen.

Saartje

Kom alvast in de stemming

Misschien vind je dit ook leuk!

Ernst Jansz 75
31 maart 2024 | 15:30
Alex Roeka - NACHTCAFÉ
25 februari 2024 | 15:30